Podsumowanie

JAK ŁĄCZYĆ ZE SOBĄ ŻYWNOŚĆ?

Oprócz uważnego czytania etykiet, znajdujących się na kupowanych przez nas produktach ,warto przestrzegać prostych zasad jak łączyć ze sobą żywność.

Kiedy organizm trawi  złożone cukry (te w owocach i miodzie) i skrobię , rozłożone zostają one na cukry proste – monosacharydy, które są dla nas składnikami odżywczymi. Gdy skrobia i cukry są zjedzone razem i zachodzi fermentacja, zostają one rozłożone na dwutlenek węgla, kwas octowy, wodę i alkohol. Wszystkie te substancje, które powstają oprócz wody są truciznami I nie są wykorzystywane przez organizm. Białka w procesie trawienia rozkładane są na aminokwasy, które są wykorzystywanymi substancjami odżywczymi. Gdy białko trawione jest z cukrem gnije, powstają odpady, które są trucizną. Aby spożywany pokarm był pożywieniem musi być strawiony.

JAKA WIĘC ALTERNATYWA?

Dobrym zamiennikiem, całkowicie naturalnym może być ksylitol – produkt fermentacji błonnika, nazywany alkoholem cukrowym. Pozyskiwany jest najczęściej z brzozy, ale można go również uzyskać z innych wysokobiałkowych roślin np. ziaren kukurydzy, pędów bambusa czy wytłoków z buraków cukrowych. W naturalnym stanie występuje w postaci płynnej. Dla celów dystrybucji poddaje się go utwardzeniu poprzez uwodornienie. Niewielkie ilości ksylitolu są naturalnie wytwarzane w jelitach dzięki procesom fermentacyjnym z błonnika warzyw, owoców czy pełnych zbóż. Ksylitol jest trawiony przez nasz organizm.  W organizmie człowieka przetwarza się w powolnym procesie przy minimalnym udziale insuliny. Dodatkowo reguluje gospodarkę mikroelementami, zwiększa przyswajanie wapnia przywracając właściwą konsystencję kości. Ma działanie antybakteryjne, zwiększa odporność organizmu, przywraca prawidlowe PH śliny, goi zapalenia dziąseł i ozębnej, ogranicza rozwój pleśni i drożdżaków, zmniejsza występowanie  alergii, astmy i infekcji zatok. Spiożywanie ksylitolu należy rozpocząć od przyjmowania małych dawek. Dawka dzienna docelowo powinna wynosić  15 gram dziennie (3, 4 łyżeczki) Przewód pokarmowy nie przywykły do ksylitolu może reagować niewielkim rozstrojem, dlatego wskazane byłoby rozpocząć spożywanie tego środka od dawki mieszczącej się na czubku łyżeczki. Warto obserwować reakcje swojego organizmu gdyż okres przyzwyczajania się jest dla każdego inny. Nie zaleca się podawania ksylitolu maluchom do 2-3 roku życia, szczególnie tym dzieciom, które nie spożywały zbyt dużej ilości warzyw czy pełnych kasz. Ksylitol jak widać posiada wiele pozytywów dla naszego organizmu i jest szczególnie polecany jak zamiennik zwykłej sacharozy i dla łakomczuchów, którzy nie potrafią zrezygnować z ulubionych słodkości.

Przypisy:

William Coda Martin „When is a Food a Food- and When a Poison?” 1957r.
William Dufty  „Sugar Blues”- Zniwoleni przez Cukier.
Klaus Oberbeil  „Prawda i Mity na Temat Cukru”.
Nexus nr 14 2000.
Newsweek  „Cukier uzależnia”  Maciej Nowicki.
www.mercola.com

One thought on “Podsumowanie

  • 12 maja 2020 at 11:47
    Permalink

    Pokarm musi być strawiony – to jest najważniejsze życiowe spostrzeżenie i do tego bardzo słuszne, wręcz niepodważalne, co zauważono w artykule. Także i nasze ludzkie ciało będzie kiedyś po śmierci strawione przez naszą Matkę-Ziemię, pozostawiając po sobie tylko proch, z którego powstaliśmy. Co więc mamy czynić, byśmy byli dobrze energetycznie naładowani w naszym ciele? Słuchać dobrych rad, by w końcu usłyszeć słowa tej pięknej religijnej pieśni, że na cmentarzu jesteśmy tylko na chwilowym wypoczynku, by ostatecznie przejść do uczty niebiańskiej (tam będziemy mogli osłodzić sobie życie przez nieco dłuższy czas).

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *